Posledný voľný termín Leto 2018: 7.7.-14.7. a 18.8.-25.8. Rezervuj teraz!
Môžeme Vám poradiť?
Môžeme Vám poradiť?
Máte otázku ohľadom ubytovania, chcete vedieť, či je voľný termín?

Váš e-mail: *

Vaša otázka: *

 
 

Plávaním k zdraviu

Chceli by ste sa začať venovať nejakému športu, no netrúfate si na posilňovňu, beh alebo tenis? Jedinečnou aktivitou, ktorá má mnoho pozitívnych účinkov na ľudské telo, je plávanie. Či už uprednostňujete štýl plávania kraul alebo prsia, vedzte, že plávať môžu bábätká a tiež dôchodcovia. Dokonca sa plávanie starším ľuďom odporúča, pretože sa pri ňom neničia kĺby a pomáha pri ochoreniach srdca.

Ak Vám plávanie pripadá nudné, môžete vyskúšať vodné športy ako napríklad aquagym, aquafitnes alebo aquastrečing, ktoré sú obľúbené v prímorských krajinách. Avšak i klasické plávanie prináša osoh a môžete navštíviť niektoré z Aquacentier v blízkosti Terchovej, napríklad: Rekreačné centrum Terchovec, Aquarelax Dolný Kubín, Aquacity Poprad, Thermal Park Bešeňová alebo mnohé ďalšie, ktoré sa nachádzajú v okolí. Blahodarné vlastnosti plávania môžeme rozdeliť do dvoch kategórií.

Plávanie a naše telo:

Srdce. Keďže plávanie patrí medzi aerobné športy, znižuje krvný tlak a riziko infarktu. Znižuje tep srdca, ktoré po plávaní pracuje efektívnejšie. Takisto priaznivo pôsobí na tok krvi naspäť do srdca a pumpovanie krvi do nôh, pretože pri plávaní sa sťahujú svaly nôh.

Sila svalov: Voda vytvára väčší odpor ako vzduch, takže pri plávaní sa musí organizmus namáhať viac ako pri chôdzi. Výsledkom sú silnejšie svaly. Navyše, si tento šport vyžaduje koordináciu viacerých svalov súčasne.

Mierne cvičenie. Keďže váha tela sa vo vode zníži o 80%, šetria sa kĺby, na ktoré nie je vyvíjaný veľký tlak. Ďalším plusom tiež je, že plávanie je šport, ktorý sa dá ľahko prispôsobiť vašej fyzickej kondícií a môžete ho vykonávať vlastným tempom.

Osí pás. Plávanie si vyžaduje výdrž a spaľuje sa pri ňom veľa energie. Zmenšuje množstvo tuku v tele a budete si môcť udržať pekný tvar tela s proporciami. Za 30 minút sa spáli 260 kalórií a stimuluje sa metabolizmus.

Plávanie a naša myseľ:

Už sa nebojím. Väčšina detí sa vody veľmi bojí. Tento strach by sa mal v ich rannom veku odstrániť, lebo inak sa môže stať fóbiou, kým sa stane dospelým. S plávaním by sa malo začať čo najskôr, aby sa zvýšilo sebavedomie dieťaťa .

Stop stresu. Plávanie doslova núti človeka regulovať jeho dýchanie a tým sa do svalov dostáva viac kyslíka. Lepšie sa tak masírujú svaly a uvoľňuje stres. Po plávaní sa ľudia zvyčajne cítia ospalí, čo je spôsobené únavou. Takže plávanie tiež môže pomôcť ľuďom, ktorí trpia nespavosťou.. Plávanie patrí k spoločenským športom, pretože pri ňom môžete získať nových priateľov a známych. Posilníte svoje telo a zároveň si užijete zábavu.

Navyše....

  • Si udržíte stabilný krvný tlak
  • Zlepší sa držanie tela
  • Rozvíja sa ohybnosť tela
  • Uvoľňuje sa nahromadené napätie v tele
  • Zbavíte sa úzkosti a depresie
  • Zbavíte sa celulitídy

Lekári v poslednej dobe odporúčajú plávanie ako spôsob liečenia mnohých chorôb ako napríklad astma, bolesť svalov a kĺbov, problémy s chrbticou, stres, autizmus, fyzické a motorické postihnutia.

Ilustračné foto - Flickr.com

Pridané: 2.3.2011

Všetky príspevky na blogu >

© 2018 Chaty Uhorčík, Ilčík a Rajnoha ***, Terchová.     Tvorba webstránok: Intensic